در شرایط ابهام و عدم قطعیت،بجای تدوین اسناد راهبردی، تفکر راهبردی را فرابگیرید

در محیط کسب و کارهای نوین که با ابهام و عدم قطعیت آمیخته شده است، روش های ایستا مانند تدوین اسناد راهبردی بی فایده است. بجای تدوین اسناد راهبردی، تفکر راهبردی را فرا بگیرید و کسب و کار خود را بسوی اقیانوس های آبی هدایت کنید.

واقعیت های بازار را بشناسید، اما تسلیم آن نشوید. گوش به زنگ باشید و با بهره گیری از فناوری های به هم زننده ( disruptive technologies ) بر موج بعدی کسب و کار سوار شوید و کنترل گوشه ای از بازار را در دست بگیرید.

قبل از تکیه بر آموخته های پیشین خود در زمینه ریاضیات، مهندسی، مدیریت و غیره، آنها را با روش های تجربی مورد آزمون و اعتبارسنجی قرار دهید و با توجه به نیازهای آتی بخشی از مشتریان، در کسب و کار خود چرخش انجام دهید. اینقدر چرخش کنید تا محصول یا خدمتی ارائه کنید که گروه هدف شما در بازار، عاشق راه حل پیشنهادی شما شوند.

با این روش، می توانید بزودی خودتان را به عنوان یک واقعیت جدید به بازار رقابتی تحمیل کنید!

حسین مرادی
موسس استارت آپ یواسپیس
(Uspace.ir)

This entry was posted in استارتاپ, فروشگاه‌ساز یواسپیس. Bookmark the permalink.